התחדשות עירונית ירושלים

התחדשות עירונית ירושלים

התחדשות עירונית בירושלים; מהו הפרויקט, מהם יתרונותיו ומה תשוב לדעת? – קראו כאן.

ישנם פרויקטים מסוגים שונים אשר מוגדרים כפרויקטים של התחדשות עירונית, כאשר אלו באים לידי ביטוי בחידוש מרקם המגורים הכללי של האזרחים. המטרה בפרויקטים אלו היא לחזק מבנים לשדרג שכונות מגורים, לחדש כבישים סלולים, בתי ספר, פארקים אזוריים ועוד. הנה כמה מההיבטים החשובים של פרויקט התחדשות עירונית ירושלים:

  • מיגון בנייני מגורים.
  • שדרוג תשתיות של מבנים.
  • שיפור ושדרוג שטחים ציבוריים על סוגיהם.
  • הוספת דירות חדשות באזורים הנחשבים ותיקים.
  • חיזוק ועיבוי מבנים קיימים.
  • הריסת מבנים ישנים ובניית חדשים במקומם.

מי אחראי על התחדשות עירונית ירושלים?

פרויקטים מהסוג של התחדשות עירונית ירושלים הינם תחת אחריות הממשלה, אך היד המבצעת היא בד”כ יזמי נדל”ן פרטיים, קבלנים מורשים, חברות עבודות עפר וכן הלאה. בפועל, פרויקטים מהסוג הזה מצריכים אנשי מקצוע מסוגים מאוד מגוונים ושונים. המשמעות היא שכל פרויקט התחדשות עירונית עשוי להצריך יזמים מסוגים שונים, קבלנים מענפי הבנייה השונים וכולי. כעת נשאלת השאלה: אם הממשלה אחראית על התחדשות עירונית ירושלים, האם הדיירים משלמים על הבנייה? התשובה היא: לא, הדיירים אינם משלמים מכיסם על פרויקטים אלו.

היתרונות של התחדשות עירונית בירושלים

בין אם מדברים על פרויקט מסוג כזה או אחר של התחדשות עירונית, היתרונות הטמונים בכך הם אדירים. עבור תושבי השכונה או הבנייה, ניתנת ההזדמנות לשפר, לשדרג, לחזק ולמגן את מבני המגורים וכן לשפר דרמטית את איכות חייהם. כמו כן, מכיוון שמדינת ישראל היא מדינה בבנייה מתמדת וכולנו כל היום רק מדברים על השקעות נדל”ן, יש לציין כי התחדשות עירונית בירושלים גם מאפשרת להשביח את הנכס. כמובן, המשמעות היא מכירת הנכס בסכום גבוה יותר.

הלכה למעשה – כיצד מתחילים התחדשות עירונית?

אם אתם מעוניינים להוציא לפועל פרויקט של התחדשות עירונית ירושלים או בכל עיר אחרת, השלב הראשון הוא לקבל את הסכמת הדיירים. בהתאם להיקף וסדר הגודל של הפרויקט, יש לקבל את הסכמת דיירי הבניין או דיירי השכונה. בואו נעשה סדר, נציין את 2 השלבים הראשונים והעיקריים של התחדשות עירונית ירושלים:

שלב לביצוע התחדשות עירונית בירושלים מידע נוסף
קבלת הסכמת הדיירים אם הפרויקט כולל שיפוץ או הריסה של מספר מבנים, הרי שבאופן טבעי צריך לקבל את הסכמת הדיירים לביצוע הפרויקט. ליתר דיוק, יש לקבל הסכמה של 80% מהדיירים. אגב, לאחרונה הממשלה מנסה לקדם תיקון נוסף אשר יוריד את רף ההסכמה ל-67% בלבד.
קבלת ייצוג משפטי באופן כללי, מומלץ למצוא עו”ד התחדשות עירונית אשר אינו מהווה חלק מחברת יזמות הנדל”ן. זאת, כדי למנוע ניגוד עניינים. לכן, מוטה למצוא עורך דין עצמאי ושאינו מוטה.

 

לסיכום, מה עושים לאחר קבלת ייצוג משפטי?

בסופו של דבר, 2 השלבים שציינו לעיל (קבלת הסכמת דיירים + ייצוג משפטי) הם השלבים הראשוניים בתהליך התחדשות עירונית בירושלים או בכל עיר. לאחר מכן, המושכות עוברות לידיים של עורך הדין של הדיירים, כאשר תפקידו\ה יהיה לנסח ולקבוע בצורה נכונה את הסכם הפרויקט, לוודא שהוועדות השונות יעברו חלק, להשיג היתרי בנייה במקביל לשיתוף פעולה עם החברה היזמית ועוד. בשורה התחתונה, במילים אחרות, חשוב למצוא עו”ד פינוי בינוי או עו”ד התחדשות עירונית שיידע כיצד לייצג את האינטרסים שלכם בצורה המיטבית. והחשוב מכל, קחו בחשבון שפרויקטים אלו נמשכים לעיתים 5 – 10 שנים ואף יותר.

 

חשוב לנו לציין כי ראש מנהלת ההתחדשות העירונית אצלנו בדונה היה ראש מנהלת ההתחדשות העירונית בירושלים. אז אם אתם מעוניינים בהתחדשות עירונית בירושלים, הגעתם למקום הנכון !

לכתבה הבאה

כתבות דומות

פינוי בינוי

פינוי בינוי

הבניין כבר ישן, לא כולל ממ”ד ואולי אפילו מסוכן במקרה של רעידות אדמה? אם ככה ואם אתם שוקלים להתחיל בתהליך הארוך הנקרא פינוי בינוי, חשוב להבין ממה מורכב התהליך הזה, מה האחריות שלכם בתור דיירים, אילו אחריויות נופלות על צדדי ג’ ועוד. לכן, בדף הבא, ריכזנו עבורכם מספר דגשים שחשוב לקחת בחשבון כאשר שוקלים פינוי בינוי, נתחיל עם השלבים הראשונים בתהליך – קראו וגלו.

פינוי בינוי ירושלים

פינוי בינוי ירושלים

מתעניינים לגבי פינוי בינוי ירושלים? בעולם פיתוח הנדל”ן בישראל וברחבי העולם, פרויקטים של פינוי בינוי לדירות למגורים הופכים יותר ויותר פופולריים, בעוד שבחלק מהמקרים פינוי בינוי יכול להתבצע גם במבנים של מסחר, תעשייה ועוד. מה חשוב לדעת לגבי פינוי בינוי בירושלים, ומה פרויקטים אלו כוללים?- קראו וגלו.