מילדות לא פשוטה בגיאורגיה לצמרת הנדל"ן בישראל: הסיפור של שלום שי

מילדות לא פשוטה בגיאורגיה לצמרת הנדל”ן בישראל: הסיפור של שלום שי

הוא עלה לארץ בגיל 24 עם אשתו ושני ילדיו עם 150 דולר בכיס ובנה חברת נדל"ן עם אלפי פרויקטים בישראל. שלום שי, יו"ר ובעלים של דונה חברה להנדסה ובניין הוא איש השנה בנדל״ן של Duns 100 בעיר הנדל"ן

מילדות לא פשוטה בגיאורגיה, דרך עלייה לישראל ועד לפסגת הנדל”ן הישראלי – הכירו את שלום שי, יו”ר ובעלים של דונה חברה להנדסה ובניין שזכה בקטגורית “איש השנה” בנדל”ן מטעם Duns 100. “בתחילת דרכי בישראל לא הייתי מאמין שאגיע למקום בו אני נמצא היום, ועד היום אני עדיין לא מאמין. לאט לאט זה חודר, ואני מבין שכנראה שאנשים רואים את מה שאני עושה ומעריכים”, הוא משתף בראיון.

שי גדל בגיאורגיה עד גיל 24, וחווה קשיים במערכת החינוך. “נכשלתי בלימודים, התמודדתי עם בעיות קשב וריכוז, וההורים שלו שלחו אותי ללמוד בבית ספר מקצועי”, הוא נזכר. עם זאת, השאיפות שלו היו גבוהות כבר אז: “החלטתי ללמוד במוסד אקדמי, ולמרות שזה לא היה אפשרי לילדים כמוני הצלחתי. במשך שנה עבדתי קשה, הכנתי את עצמי למבחנים והצלחתי להתקבל בניגוד לכל התחזיות”.

 

בשנת 1978 הוא כבר השלים תעודת מהנדס, צבר ניסיון של שלוש שנים בהנדסה, ועלה לישראל בגיל 24 עם אשתו ושני ילדים. “מהר מאוד הבנתי איך המערכת בארץ עובדת ומאוד רציתי להיות עצמאי. הצלחתי מאוד כמנהדס, והתחלתי לעבוד בשיפוצים”, הוא מספר, “השיפוצים נתנו לי שנים של רוגע וניסיון, והתאקלמתי בישראל טוב”.

בעודו עובד כקבלן שיפוצים, הוא זיהה הזדמנות ששינתה את הקריירה שלו בשנת 1989. “שמעתי בשיחת חולין שיש מושג שנקרא ׳חברה משכנת׳, שניתנת במסגרת כך שהמדינה מכינה את עצמה לקליטת כמיליון עולים מברית המועצות. נכנסתי לתהליך, ומבלי שידעתי מה המשמעות של כך עשיתי שינוי גדול. יש פה יותר אצבע אלוהים מאשר חוכמה או עשייה”, הוא משתף.

בשנת 1991 משרד הבינוי והשיכון פנו אליו. “הוגרלתי לבנות כאלפיים יחידות דיור בפסגת זאב, וכך נחשפתי לעבודת היזם. כשיצאתי לפרויקט זה לא היה קל, לא ידעתי מה זה הון עצמי, ערבות לדייר או ליווי פיננסי – כל הדברים הללו היו רחוקים ממני. פתאום מצאתי עם עצמי עם פרויקט שדורש 4 …מיליון שקלים הון עצמי, וגם פה הייתה מעורבת אצבע אלוהים וצלחתי את הפרויקט”, הוא מספר.

הכתבה המלאה באתר N12 מבית מאקו

לכתבה הבאה

כתבות דומות

פינוי בינוי

פינוי בינוי

הבניין כבר ישן, לא כולל ממ”ד ואולי אפילו מסוכן במקרה של רעידות אדמה? אם ככה ואם אתם שוקלים להתחיל בתהליך הארוך הנקרא פינוי בינוי, חשוב להבין ממה מורכב התהליך הזה, מה האחריות שלכם בתור דיירים, אילו אחריויות נופלות על צדדי ג’ ועוד. לכן, בדף הבא, ריכזנו עבורכם מספר דגשים שחשוב לקחת בחשבון כאשר שוקלים פינוי בינוי, נתחיל עם השלבים הראשונים בתהליך – קראו וגלו.

פינוי בינוי ירושלים

פינוי בינוי ירושלים

מתעניינים לגבי פינוי בינוי ירושלים? בעולם פיתוח הנדל”ן בישראל וברחבי העולם, פרויקטים של פינוי בינוי לדירות למגורים הופכים יותר ויותר פופולריים, בעוד שבחלק מהמקרים פינוי בינוי יכול להתבצע גם במבנים של מסחר, תעשייה ועוד. מה חשוב לדעת לגבי פינוי בינוי בירושלים, ומה פרויקטים אלו כוללים?- קראו וגלו.