בעידוד הממשלה, חברות הנדל"ן מגלות את יהודה ושומרון: "התעוררות שהיא מהפכה"

בעידוד הממשלה, חברות הנדל”ן מגלות את יהודה ושומרון: “התעוררות שהיא מהפכה”

תכניות לבניית כמעט 13,000 יח"ד ביו"ש קודמו מתחילת השנה ואנשי נדל"ן מספרים על ביקוש גדול באזור, היחיד שעדיין מאפשר לממש את חלום צמוד הקרקע במרחק סביר מהמרכז. אלו הן ככל הנראה הסיבות לכך שעוד ועוד חברות נדל"ן שעד כה בנו בעיקר במרכז הארץ, חוצות לראשונה את הקו הירוק. אלא שהמצב הביטחוני ושמועות על הקפאה מקלקלים את האידיליה

“קבוצת דונה” בונה ביהודה ושומרון כבר 20 שנה, ולדברי סמנכ”ל השיווק והפיתוח העסקי של הקבוצה, אוהד סבן, מאחר שהבנייה לא התחילה כשממשלת הימין הוקמה, היא גם לא תושפע ממציאות פוליטית כזו או אחרת, אלא מיוקר המחייה ומהדמוגרפיה. “הפרויקטים שאישרה הממשלה לאחרונה ייצאו לבנייה במקרה הטוב בעוד 4-5 שנים. בשנים האחרונות, בגלל ההתייקרות בתוך הקו הירוק, הנגישות והקרבה הגיאוגרפית למרכז ולירושלים, יש תנועה גדולה ליו”ש. אנחנו התחלנו לבנות לפני 20 שנה במעלה אדומים ובביתר עילית. לפני 10 שנים בנינו באלקנה ובאריאל ולאחר מכן בשערי תקווה.

“בנגב ובגליל אתה יכול לגור בישוב כפרי אבל להיות מרוחק מאזורי התעסוקה הגדולים. אם אתה גר ביו”ש, אתה יכול להמשיך לעבוד במרכזי תעסוקה עם הכנסה גבוהה בתל אביב או הרצליה. בנוסף, הישובים האלו גדלים, רובם נותנים שירות טוב לתושב – חינוך טוב, חברה טובה, ועד לפני כמה חודשים גם המצב הביטחוני היה יותר טוב.

“זוג צעיר יכול לקנות דירת 4 חדרים באריאל ב-1.9 מיליון שקל שזה זול יחסית. אבל בישובים קרובים יותר לקו הירוק, כמו אלקנה, יקר יותר. אורנית, שממש קרובה לקו הירוק גם היא יקרה כבר היום, שם מגיע מחיר דירת 4 חדרים ל-2.4 מיליון”. לדבריו קבוצת דונה תתחיל לבנות בקרוב 680 יח”ד במודיעין עילית, “ושם התכנון הוא ש-4 חדרים יעלו 2.2-2.4 מיליון שקל”….

הכתבה המלאה באתר מרכז הנדלן

לכתבה הבאה

כתבות דומות

פינוי בינוי

פינוי בינוי

הבניין כבר ישן, לא כולל ממ”ד ואולי אפילו מסוכן במקרה של רעידות אדמה? אם ככה ואם אתם שוקלים להתחיל בתהליך הארוך הנקרא פינוי בינוי, חשוב להבין ממה מורכב התהליך הזה, מה האחריות שלכם בתור דיירים, אילו אחריויות נופלות על צדדי ג’ ועוד. לכן, בדף הבא, ריכזנו עבורכם מספר דגשים שחשוב לקחת בחשבון כאשר שוקלים פינוי בינוי, נתחיל עם השלבים הראשונים בתהליך – קראו וגלו.

פינוי בינוי ירושלים

פינוי בינוי ירושלים

מתעניינים לגבי פינוי בינוי ירושלים? בעולם פיתוח הנדל”ן בישראל וברחבי העולם, פרויקטים של פינוי בינוי לדירות למגורים הופכים יותר ויותר פופולריים, בעוד שבחלק מהמקרים פינוי בינוי יכול להתבצע גם במבנים של מסחר, תעשייה ועוד. מה חשוב לדעת לגבי פינוי בינוי בירושלים, ומה פרויקטים אלו כוללים?- קראו וגלו.